Helsingin Sanomat hakee liikegraafikkoa ja product designeria

LIIKEGRAAFIKKO / MOTION GRAPHICS DESIGNER

Helsingin Sanomat etsii liikegraafikkoa, joka on kotonaan erityisesti animoinnin ja myös 3d-grafiikan parissa. Rakennat kuvituksia HS:n verkkoon, visualisoit dataa ja teet sosiaalisen median sisältöä. Liityt osaksi datadeskiä, joka on HS:n toimituksen sisällä työskentelevä monitaitoinen ja kunnianhimoinen kehitystiimi. Tiimi koostuu visualisteista, koodaajista, tuottajista ja datajournalisteista, ja sen tavoitteena on olla eturintamassa luomassa uudenlaista maailmanluokan journalismia.

Mitä työhön kuuluu?

Liikegraafikon tärkein tehtävä on luoda näyttäviä visualisointeja HS:n verkkojuttuihin, jotka jättävät lukijaan muistijäljen ja auttavat selittämään maailmaa. Juttujen kokonaisuudet voivat koostua tyypillisesti animoiduista kuvituksista mutta myös 3d-grafiikasta tai datan visualisoinneista. Työssä on mahdollista etsiä HS:n juttuihin uusia visualisoinnin tapoja, kuten pelimoottorien hyödyntämistä, fotogrammetriaa ja niin edelleen.

Työssä lisäksi muokataan visualisointeja sosiaalisen median sisällöiksi, ja osallistut tarvittaessa toimituksen käyttöön tehtävien työkalujen rakentamiseen. Työskentelet tiiviisti datadeskin kahden muun liikegraafikon ja visuaalisten tuottajien kanssa. Päivittäistä työtä teet juttujen ympärille rakennetuissa tiimeissä, joihin kuuluu toimittajia, kuvaajia, koodareita, infograafikoita ja tuottajia. HS:n toimitus sijaitsee Sanomatalossa Helsingin ydinkeskustassa.

Mitä hakijalta odotamme?

Hakijalta edellytetään usean vuoden kokemusta liikegrafiikan parissa. Hallitset esimerkiksi After Effectsin ja Adoben muut ohjelmistot. Pystyt myös hyödyntämään 3d-ohjelmistoja visualisointien rakentamisessa. Datadeskin liikegraafikoiden käytössä ovat muun muassa Cinema 4D ja Unreal Engine. Kykenet ideoimaan, luomaan juttujen aiheista oma-aloitteisesti visualisointeja nopeallakin aikataululla ja työskentelemään erilaisten tiimien kanssa.

Ymmärrät mobiililaitteiden asettamat vaatimukset visualisoinneille. Kykenet myös muokkaamaan verkkovisualisointeja printtilehden käyttöön. Kokemus journalismista on eduksi, mutta emme edellytä aiempaa työskentelyä toimituksissa. Eduksi on myös ymmärrys front end -ohjelmoinnista ja siitä, miten verkkosisällöt toimivat eri ympäristöissä.

Tarjoamme:

Miten hakea?

Voit hakea paikkaa täältä. Haku on auki 28. maaliskuuta asti, mutta käymme hakemuksia läpi jo hakuaikana. Lisätietoja hausta antaa datadeskin esihenkilö Juhani Saarinen, p. 050-5869053, juhani.saarinen@sanoma.com.

PRODUCT DESIGNER

Liityt 15-henkiseen datadeskiin rakentamaan digitaalisia tuotteita, joita miljoonat ihmiset käyttävät viikoittain. Datadeski on HS:n toimituksen sisällä työskentelevä monitaitoinen ja kunnianhimoinen kehitystiimi, jonka tavoitteena on olla eturintamassa luomassa uudenlaista maailmanluokan journalismia.

Mitä pääset tekemään datadeskissä:

Odotamme hakijalta:

Tarjoamme:

Miten hakea?

Hae paikkaa täältä. Haku on auki 28. maaliskuuta asti, mutta käymme hakemuksia läpi jo hakuaikana. Lisätietoja hausta antaa datadeskin esihenkilö Juhani Saarinen, p. 050-5869053, juhani.saarinen@sanoma.com.

HELSINGIN SANOMAT

Helsingin Sanomat on Pohjoismaiden suurin päivälehti, joka palvelee journalismillaan yhteensä kahta miljoonaa suomalaista viikottain. Tilauksia Hesarilla on yli 400 000, joista valtaosa on jo digitaalisia. Helsingin Sanomat onkin digitaalisessa journalismissaan ja kerronnassaan johtava suomalainen tiedotusväline, mistä osoituksena lukuisat vuosittain ansaitut kansainväliset palkinnot. Tinkimätön journalistinen laatu on pitänyt HS:n asiakastyytyväisyyden niin printti- kuin digitilaajienkin keskuudessa korkealla tasolla. Laatu on myös tae sille, että HS:n tilausmäärä digitaalisessa jatkaa kasvuaan.